مقالات علمی

روش سفید کردن دندان با جوش شیرین

سفید کردن دندان با جوش شیر

جوش شیرین یک افزودنی اصلی خانگی با کاربردهای فراوان، از پخت تا تمیز کردن است. اما آیا می دانستید که سفیدکردن دندان با جوش شیرین امکان پذیر است؟ جوش شیرین یا بی کربنات سدیم به دلیل قدرت سایشی و در عین حال ملایم و لایه بردار آن که لکه های سطحی را از بین می برد و دندان ها را تمیز می کند، روش سفید کردن دندان با جوش شیرین دهه ها برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود.

جوش شیرین چیست؟

بی کربنات سدیم یک ترکیب شیمیایی طبیعی است که به شکل یک ماده پودری ریز می باشد و دارای خواص ضد پوسیدگی و ساینده است. مواد ضد پوسیدگی موجود در جوش شیرین از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند، در حالی که بافت جوش شیرین پلاک را از بین می برد و دندان ها را درخشان تر نشان می دهد.

جوش شیرین همچنین به خنثی کردن تعادل pH دهان و کاهش اسیدهای مضری که ممکن است مینای دندان را فرسایش دهند، کمک می کند. به این ترتیب جوش شیرین هم دندان ها را تمیز و هم سفید می کند.

مزایای استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن دندان

در دسترس و مقرون به صرفه، جوش شیرین را می توان تقریباً در هر خواربار فروشی پیدا کرد، که هزینه درمان های سفید کننده را به یک پنی کاهش می دهد. با این حال، جوش شیرین در پاک کردن لکه های عمیق یا تغییر سایه مینا در طول شب بسیار موثر نیست. در حالی که جوش شیرین می تواند به روشن شدن لبخند شما کمک کند، اغلب باید به طور مداوم برای مدت زمان طولانی استفاده شود تا نتایج حاصل شود و برای نگهداری بین درمان های سفید کننده قوی تر برای به دست آوردن نتایج قدرتمند مناسب تر است.

دستور العمل های سفید کردن دندان با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن بسیار ساده است. جوش شیرین را می توان با سایر مواد اصلی خانگی ترکیب کرد تا فرمول های مختلفی برای کمک به سفید شدن دندان ها تهیه شود.

سفید کننده دندان با جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

شاید موثرترین ترکیب برای سفید کردن دندان ها جوش شیرین و پراکسید هیدروژن باشد. جوش شیرین به عنوان یک ساینده فیزیکی عمل می کند تا به صورت دستی لکه ها را پاک کند و دندان ها را تمیز کند، در حالی که پراکسید هیدروژن برای سفید کردن مینای دندان از نظر شیمیایی بی خطر است. نتیجه لبخندی تمیز و درخشان است.

پراکسید هیدروژن یک ماده فعال در اکثر محصولات سفید کننده حرفه ای است و دلیل خوبی هم دارد. این ماده طبیعی و ایمن دندان ها را به طور موثر سفید می کند تا سایه مینا را به شدت بهبود بخشد. در حالی که فقط محصولات حرفه‌ای حاوی فرمول‌های ژل پراکسید هیدروژن با غلظت بالا هستند، پراکسید هیدروژن را می‌توان در غلظت‌های پایین‌تری در هر کجا که خواربار فروشی می‌خرید یافت. این مایع شفاف مانند جوش شیرین، مصارف خانگی مختلفی دارد و برای کمک‌های اولیه بسیار عالی است.

برای ترکیب جوش شیرین و پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان ها در خانه، کافی است یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقدار کمی پراکسید هیدروژن ترکیب کنید تا خمیر شنی تشکیل شود. سپس با یک مسواک نرم روی دندان ها بمالید و طبق معمول مسواک بزنید.

در حالی که این روش موثر است، برای مشاهده نتایج به استفاده مداوم نیاز دارد. به عنوان مثال، بیشتر افراد متوجه نمی شوند که جوش شیرین با پراکسید هیدروژن به طور چشمگیری دندان ها را سفید می کند. با این حال، اگر دو بار در روز با این مخلوط مسواک بزنید، می تواند سیاهی دندان شما را به مرور زمان بهبود بخشد.

مضرات روش سفید کردن دندان با جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

سفیدکردن دندان با جوش شیرین و پراکسید هیدروژن می تواند برای دندان شما مضر باشد اگر نسبت درستی از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن استفاده نکنید. همچنین اگر دندان و لثه های حساسی دارید، پیشنهاد می کنیم از روش سفید کردن دندان با جوش شیرین برای تمیز کردن دندان های خود استفاده نکنید.

بجای این روش می توان از خمیردندان های بی ضرری چون آلوئه ورا فوراور استفاده کرد. که مناسب دندان ها و لثه های حساس است. برای خرید خمیردندان آلوئه ورای فوراور اینجا کلیک کنید.

خمیر دندان فوارور

روش سفید کردن دندان با جوش شیرین و خمیردندان

شاید ساده ترین راه برای افزودن جوش شیرین به برنامه بهداشت دهان و دندان خود استفاده از آن به عنوان خمیردندان باشد. در حالی که بسیاری از ما در حال حاضر با یک خمیر دندان با فرمول سفید کننده مسواک می زنیم، هنوز هم می توانید از قدرت سفید کنندگی اضافی جوش شیرین با اضافه کردن آن بر روی خمیر دندان خود برای پاک کردن لکه های چسبیده استفاده کنید.

برای افزودن جوش شیرین به خمیر دندان خود، مقدار کمی جوش شیرین را در یک کاسه یا ظرف کم عمق بریزید. بعد از اینکه مقداری از خمیر دندان را به اندازه یک نخود روی یک مسواک نرم زدید.

خمیر دندان را در جوش شیرین بغلتانید تا به پودر ریز آن آغشته شود. سپس طبق معمول مسواک بزنید. این روش به عنوان یک پاک کننده و سفید کننده ثانویه برای از بین بردن لکه ها و تمیز کردن دندان ها عمل می کند.

اگر به دنبال راه ساده تری برای استفاده از جوش شیرین به عنوان خمیر دندان هستید، به دنبال خمیر دندان فرموله شده با جوش شیرین به عنوان یک ماده فعال باشید. این فرمولاسیون موثر اما ملایم رایج است و معمولاً در اکثر داروخانه ها یافت می شود.

جوش شیرین و آب

اگر به دنبال روشی ملایم اما موثر برای سفید کردن دندان ها هستید. استفاده از مخلوط جوش شیرین و آب می تواند به از بین بردن لکه ها بدون تحریک دندان های حساس، برای شما مفید باشد.

برای استفاده از جوش شیرین و آب برای سفید کردن، کافی است 1 قاشق چایخوری جوش شیرین و مقدار کمی آب را با هم ترکیب کنید تا خمیر شکل بگیرد، سپس برای مسواک زدن دندان ها با حرکات دایره ای و سپس شستشوی کامل استفاده کنید.

دهانشویه جوش شیرین

دهانشویه جوش شیرین سالهاست که برای تمیز کردن ملایم، ضدعفونی و متعادل کردن تعادل pH دهان برای سلامتی مطلوب دهان استفاده می شود. این دهانشویه به قدری موثر است که بسیاری از برندهای بهداشت دهان در حال حاضر فرمول های دهان شویه جوش شیرین را در مجموعه محصولات خود دارند. با این حال، ایجاد دهانشویه جوش شیرین در خانه به همین سادگی است.

برای ایجاد دهانشویه جوش شیرین، کافی است ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین را با ⅛ قاشق چایخوری نمک و 1 فنجان آب گرم ترکیب کنید و هم بزنید تا جوش شیرین و نمک حل شوند. این محلول را مانند دهانشویه معمولی در فضای دهان خود بگردانید و سپس تف کنید. همچنین ممکن است بخواهید با یک آبکشی ساده نیز این کار را انجام دهید.

سفید کننده دندان با جوش شیرین و آب لیمو

جوش شیرین یک راه اثبات شده برای از بین بردن لکه ها است و لیمو نیز به عنوان سفید کننده موثر دندان ها شناخته می شود. اسیدهای موجود در آب لیمو برای تجزیه شیمیایی لکه های سطحی خوب عمل می کند و مینای دندان را سفیدتر نشان می دهد.

برای استفاده از جوش شیرین با آب لیمو، مقدار مساوی آب لیمو و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیر نرمی ایجاد شود. دو بار در روز با این خمیر مسواک بزنید تا لکه ها را به آرامی پاک کنید و مینای دندان شما درخشان شود.

نگرانی های ایمنی سفیدکننده جوش شیرین

جوش شیرین بسیار بی خطر است، اما مانند هر روال سفید کردن دندان جدید، باید قبل از شروع این روش سفید کننده جدید با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر این، مقادیر زیاد جوش شیرین می تواند مضر باشد.

دانستن مقدار دقیق جوش شیرین برای استفاده مهم است. بنابراین، فقط از مقدار تجویز شده از جوش شیرین را برای شروع استفاده کنید و در صورت بروز هرگونه واکنش یا تحریک، مصرف را قطع کنید.

بیشتر بدانید: علائم کمبود ویتامین b12

بهترین روش تمیز کردن دندان ها

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *